EasySecure International

            i3.IdentySoft.com - Hoe kan ik gebruikers toevoegen/beheren?


            Zodra u bent ingelogd in uw IdentySoft omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar.

            Door op het ˅ icoon te klikken of door op de naam zelf te klikken kunt u de verschillende menu’s verder uitklappen om de submenu’s zichtbaar te maken.           



            Afhankelijk van de rechten die het account heeft zult u bepaalde menu’s wel of niet zien. Om de gebruikers te beheren klikt u in het menu op Gebruikers, en vervolgens op het sub-menu Gebruikers.


            In het gebruikersoverzicht kunt u een nieuwe gebruiker aanmaken door op de knop  te klikken of u kunt een bestaande gebruiker opzoeken via de zoekbalk bovenaan uw scherm. 

            In het zoekscherm kan er gefilterd worden op:

            • Voornaam
            • Achternaam
            • ID
            • Gebruikersgroep

            Voer in het zoekveld een van bovenstaande gegevens in en de naam van de persoon zal verschijnen:





            Achter de gebruiker ziet u een 3-tal icoontjes:

                     Dit icoon is het “Bewerk” icoon, door deze aan te klikken opent u de gebruikersgegevens.

                  Dit icoon is het “Verwijder/ Sync” icoon, door deze aan te klikken opent er een pop-up scherm waar u gevraagd wordt of u de gebruiker wilt synchroniseren met de scanners of verwijderen uit de scanners. 

                    Dit icoon is het “Verwijder” icoon, door deze aan te klikken verwijderd u de gebruiker volledig uit IdentySoft.

            Klik op het “Bewerk” icoon om de gebruiker te openen. Of op "Toevoegen" om een nieuwe gebruiker aan te maken.

            U komt in het volgende scherm terecht:  


            Voer de gewenste gegevens in: 


            - ID:  Uw gebruikers ID. Dit veld hoeft u niet in te vullen en wordt automatisch gegenereerd. 

            - ID in scanner:   Uw gebruikers ID in de scanner. Dit veld hoeft u niet in te vullen en wordt automatisch gegenereerd. Dit veld heeft u nodig zodra u werkt met een pincode. 

            - Voornaam / Tussenvoegsel / Achternaam:   Voer hier de voor- en achternaam in van de desbetreffende persoon. 


            - PIN:  Voer hier de gewenste pincode in. Let op! Met de Suprema scanners is de pincode altijd gecombineerd met het ID in de scanner. Is uw ID in scanner 160 en uw PIN 1234 dan opent u de deur via 160 -> OK -> 1234. 

            - Scanners admin:   Sommige scanners hebben een eigen menu en touchscreen. Standaard is dit menu vrij toegankelijk maar zodra er één scanner admin aanwezig is dan moet er eerst een 'admin' vinger / pas / code geplaatst worden en hebben de overige gebruikers geen toegang tot de instellingen van de scanner. 


            - Begin & Einddatum:   Voer hier de begin- en einddatum in. Acties voor de begindatum en na de einddatum zullen worden geweigerd binnen het systeem. De gebruiker heeft geen toegangsrechten binnen die periode. Wij raden aan om de einddatum aan te passen zodra een medewerker uit dienst gaat. In het log is het dan altijd te zien als de desbetreffende gebruiker nog gebruik probeert te maken van het systeem. 


            - Groepen:   Selecteer hier de gewenste gebruikersgroep. De gebruiker krijgt toegangsrechten op basis van de aangemaakte groepen.  U koppelt de gebruikersgroep via het onderstaande menu:





            Selecteer in dit menu de groep waar een persoon tot behoort en klik op à àKlik vervolgens op de knop  “Opslaan”. 

            De gebruikersgegevens zijn nu succesvol opgeslagen binnen uw IdentySoft omgeving.  


            Aan de rechterzijde van uw scherm kunt u 14 vrije info velden terugvinden. Door in het gebruikersmenu op de knop 'Info Velden'  te klikken kunt u de naam van het veld aanpassen. Zo kunt u bijvoorbeeld het veld 'info1' hernoemen naar 'e-mail adres'. Meer informatie over deze functie kunt u terugvinden in het volgende artikel:  'Hoe pas ik de vrije info velden aan?'




            U kunt nu aan de slag met het inscannen van een vinger, pas of gezicht. Als laatste moet de gebruiker gesynchroniseerd worden met de scanner(s). Deze functies worden uitgebreid behandeld in de volgende gerelateerde artikelen: 


            Heeft u toch nog vragen ? Onze support afdeling staat u graag te woord! 

            Helpful?  
            Help us to make this article better
            0 0