EasySecure - Hoe werkt het privacy menu?

EasySecure - Hoe werkt het privacy menu?


In dit artikel laten wij u zien hoe ons 'privacy' menu werkt en welke instellingen er mogelijk zijn. 

Allereerst klikt u in uw EasySecure omgeving op Privacy

Het volgende scherm zal te zien zijn: 





Log verwijderen



Het log kan automatisch worden verwijderd uit ons systeem. Dit kunt u instellen op de volgende termijnen:
  1. 1 maand
  2. 3 maanden
  3. 6 maanden
  4. 1 jaar
  5. 2 jaar
  6. 3 jaar
  7. 5 jaar
  8. 7 jaar
Het kortste termijn is 1 maand. Na 1 maanden worden de log gegevens volledig verwijderd uit het systeem. Log gegevens worden automatisch verwijderd uit uw software omgeving.

Log gegevens zijn alle acties binnen het systeem. U kunt hieruit terug halen wie, waar en wanneer naar binnen is gegaan of hoe laat iemand heeft ingeklokt voor de tijdregistratie. Als de administrator binnen uw software omgeving het bewaartermijn voor log gegevens op 3 maanden heeft ingesteld dan worden de log gegevens automatisch verwijderd na 3 maanden tijd. Hier is geen handmatige actie voor nodig. 



Gebruikers verwijderen



Hier kunt u aangeven wanneer inactieve gebruikers gemarkeerd worden voor verwijdering .Selecteer de gewenste periode:
  1. 1 maand
  2. 3 maanden
  3. 6 maanden
  4. 1 jaar
  5. 2 jaar
  6. 3 jaar
  7. 5 jaar
Het kortste termijn is 1 maand. Staat een gebruiker minimaal 1 maand in het systeem én heeft diegene al 1 maand geen gebruik gemaakt van één van de scanners dan zal de gebruiker gemarkeerd worden voor verwijdering. Gebruikers worden niet automatisch verwijderd uit de software en scanners. Hier is altijd een handmatige actie voor nodig. Voor het verwijderen van inactieve/verlopen log gegevens verwijzen wij u graag naar het volgende artikel.


Inactieve templates verwijderen



Hier kunt u aangeven wanneer inactieve templates gemarkeerd worden voor verwijdering. Selecteer de gewenste periode:
  1. 1 maand
  2. 3 maanden
  3. 6 maanden
  4. 1 jaar
  5. 2 jaar
  6. 3 jaar
  7. 5 jaar
Het kortste termijn is 1 maand. Staat een vinger of gezicht template minimaal 1 maand in het systeem én heeft diegene al 1 maand geen gebruik gemaakt van één van de scanners dan zal de template gemarkeerd worden voor verwijdering. Templatesworden niet automatisch verwijderd uit de software en scanners. Hier is altijd een handmatige actie voor nodig. Voor het verwijderen van inactieve/verlopen log gegevens verwijzen wij u graag naar het volgende artikel.


Inactieve kaarten verwijderen



Hier kunt u aangeven wanneer inactieve kaarten gemarkeerd worden voor verwijdering. Selecteer de gewenste periode:
  1. 1 maand
  2. 3 maanden
  3. 6 maanden
  4. 1 jaar
  5. 2 jaar
  6. 3 jaar
  7. 5 jaar
Het kortste termijn is 1 maand. Staat een kaart minimaal 1 maand in het systeem én heeft diegene al 1 maand geen gebruik gemaakt van één van de scanner dan zal de gebruiker gemarkeerd worden voor verwijdering. Gebruikers worden niet automatisch verwijderd uit de software en scanners. Hier is altijd een handmatige actie voor nodig. Voor het verwijderen van inactieve/verlopen log gegevens verwijzen wij u graag naar het volgende artikel.

Gebruikers uit de scanners verwijderen

Als er gebruikers zijn verwijderd uit de EasySecure omgeving, kan het zijn dat er nog gegevens in de scanners aanwezig zijn. Met behulp van deze functie kunnen gebruikers uit de betreffende scanners worden verwijderd. Klik op de knop "selecteer een scanner" om het apparaat te selecteren en de actie uit te voeren.



Info
Aan de rechterzijde kunt u meer informatie terugvinden over de AVG en onze software. Hier kunt u een link vinden naar onze privacy portal met meer informatie over de AVG en alle maatregelen die wij hebben genomen op het gebied van privacy en security. 

Heeft u toch nog vragen? Wij helpen u graag!
support@easysecure.nl / +31(0)85 015 0000.