EasySecure - Hoe kan ik gebruikers toevoegen/beheren?

EasySecure - Hoe kan ik gebruikers toevoegen/beheren?



Zodra u bent ingelogd in uw EasySecure omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar.
Door op het ˅ icoon te klikken of door op de naam zelf te klikken kunt u de verschillende menu’s verder uitklappen om de submenu’s zichtbaar te maken.           



Afhankelijk van de rechten die het account heeft zult u bepaalde menu’s wel of niet zien. Om de gebruikers te beheren klikt u in het menu op Gebruikers, en vervolgens op het sub-menu Gebruikers.

In het gebruikersoverzicht kunt u een nieuwe gebruiker aanmaken door op de knop  te klikken of u kunt een bestaande gebruiker opzoeken via de zoekbalk bovenaan uw scherm. 
In het zoekscherm kan er gefilterd worden op:
  • Voornaam
  • Achternaam
  • ID
  • Gebruikersgroep

Voer in het zoekveld een van bovenstaande gegevens in en de naam van de persoon zal verschijnen:





Achter de gebruiker ziet u een 3-tal icoontjes:

         Dit icoon is het “Bewerk” icoon, door deze aan te klikken opent u de gebruikersgegevens.

        Dit icoon is het “Verwijder/ Sync” icoon, door deze aan te klikken opent er een pop-up scherm waar u gevraagd wordt of u de gebruiker wilt synchroniseren met de scanners of verwijderen uit de scanners. 

      Dit icoon is het “Verwijder” icoon, door deze aan te klikken verwijderd u de gebruiker volledig uit de EasySecure software..

Klik op het “Bewerk” icoon of op de regel zelf om de gebruiker te openen. Of op "Toevoegen" om een nieuwe gebruiker aan te maken.

U komt in het volgende scherm terecht:  



Voer de gewenste gegevens in. Afhankelijk van uw rechten in de software ziet u (een gedeelte van) de volgende velden. 

- Voornaam / Tussenvoegsel / Achternaam:   Voer hier de voor- en achternaam in van de desbetreffende persoon. 

- Scanners administrator:  
Sommige scanners hebben een eigen menu en touchscreen. Standaard is dit menu vrij toegankelijk maar zodra er één scanner admin aanwezig is dan moet er eerst een 'admin' vinger / pas / code / gezicht geplaatst worden en hebben de overige gebruikers geen toegang tot de instellingen van de scanner. 

- Begin & Einddatum:   Voer hier de begin- en einddatum in. Acties voor de begindatum en na de einddatum zullen worden geweigerd binnen het systeem. De gebruiker heeft geen toegangsrechten binnen die periode. Wij raden aan om de einddatum aan te passen zodra een medewerker uit dienst gaat. In het log is het dan altijd te zien als de desbetreffende gebruiker nog gebruik probeert te maken van het systeem. 

- Groepen:   Selecteer hier de gewenste gebruikersgroep. De gebruiker krijgt toegangsrechten op basis van de aangemaakte groepen.  U koppelt de gebruikersgroep door te klikken in het veld onder groepen. Alle toegangsgroepen zijn nu zichtbaar in alfabetische volgorde. Selecteer één of meerdere toegangsgroepen.


- Extra Informatie:    Rechts op het scherm ziet u een sectie met extra informatie. Hier kunt u meerdere vrije velden vinden om extra informatie toe te voegen aan de gebruiker. Dit is niet verplicht. Gebruik dit veld bijvoorbeeld om personeelsnummers, email adressen of andere contactgegevens vast te leggen in het systeem. 



Klik nu onder de profielfoto op opslaan. De gebruiker is aangemaakt en vervolgens komen er (afhankelijk van uw rechten) extra opties in beeld. 



ID:  Uw gebruikers ID. Dit veld hoeft u niet in te vullen en wordt automatisch gegenereerd.
ID in scanner:   Uw gebruikers ID in de scanner. Dit veld hoeft u niet in te vullen en wordt automatisch gegenereerd. Dit veld heeft u nodig zodra u werkt met een pincode. 
- Gewijzigd op:   Hier ziet u de datum en tijd waarop deze gebruiker voor het laatst gewijzigd is. 
- Laatste log:  Het laatste log van deze gebruiker. Bijvoorbeeld de laatste keer dat deze gebruiker een kaart heeft geplaatst op één van de aangesloten scanners. 

- Profielfoto:   Klik op de profielfoto om een nieuwe foto te uploaden bij de gebruiker. Het is ook mogelijk om direct een foto te nemen met uw webcam. 



Selecteer een foto (jpg) of neem een foto en klik op opslaan. Klik op verwijderen om een bestaande profielfoto te verwijderen. Het is uiteraard niet verplicht om een profielfoto toe te voegen. 




- Synchroniseren:   Klik op de knop 'synchroniseren' om de gebruiker toe te sturen naar de aangesloten scanner. U stuurt hiermee bijvoorbeeld een nieuwe toegangskaart direct naar de scanners of past de toegangsrechten aan voor deze gebruiker. Bekijk voor meer informatie het artikel 'hoe synchroniseer ik een gebruiker'.

- Blokkeer gebruiker:   Blokkeer hiermee direct een gebruiker. Deze gebruiker heeft nu geen toegang meer tot de scanners voor toegangscontrole, tijdregistratie of aanwezigheidregistratie. Let op! Vergeet de gebruiker niet te synchroniseren. 



- Mijn Identificatie:   U kunt nu aan de slag met het toevoegen van een pas, vinger, gezicht, code, mobiele kaart of kenteken onder deze gebruiker. 

Deze functies worden uitgebreid behandeld in de volgende gerelateerde artikelen: 


Heeft u toch nog vragen ? Onze support afdeling staat u graag te woord! 

  • +31(0)85 015 0000
  • Of via het chatvenster rechtsonderaan ons helpcenter of vanuit uw software omgeving. 



    • Related Articles

    • EasySecure - Hoe kan ik een gezicht inlezen?

      Na het aanmaken van een gebruiker komt u op de volgende pagina terecht:  Om een vinger in te lezen klikt u aan de rechterzijde onder de sectie 'Mijn Identificatie' op het icoon 'Gezicht templates' Het volgende scherm is nu zichtbaar. Selecteer in het ...
    • EasySecure - Hoe lees ik een vinger in?

      Na het aanmaken van een gebruiker komt u op de volgende pagina terecht:  Om een vinger in te lezen klikt u aan de rechterzijde onder de sectie 'Mijn Identificatie' op het icoon 'Vinger Templates' Klik op het icoon 'Vinger templates' om het volgende ...
    • EasySecure - Hoe kan ik een kaart inlezen?

      Na het aanmaken van een gebruiker komt u op de volgende pagina terecht:  Om een vinger in te lezen klikt u aan de rechterzijde onder de sectie 'Mijn Identificatie' op het icoon 'Kaart' Het volgende scherm is nu zichtbaar. Afhankelijk van uw rechten ...
    • EasySecure - Mijn vinger wordt niet herkend - Tips voor betere herkenning

      Binnen een grote groep mensen zijn er altijd een paar gebruikers waarbij de herkenning minder goed is (overwegend zijn dit 1 á 2 personen op de 100 gebruikers). Onze ervaring is dat dit meestal met wat extra aandacht goed opgepakt kan worden.  ...
    • EasySecure - Hoe voeg ik een mobiele kaart toe?

      Mobiele toegangscontrole & tijdregistratie is nu beschikbaar bij EasySecure. Veilig, eenvoudig en geschikt voor iPhone en Android toestellen. Met Mobile Access kunt u uw eigen smartphone gebruiken als sleutel voor toegang tot deuren en het ...