EasySecure.cloud - Hoe stel ik 2FA in

EasySecure.cloud - Hoe stel ik 2FA in





In dit artikel laten wij u zien hoe u 2 factor authenticatie kunt activeren binnen uw EasySecure software omgeving. Er zijn twee verschillende methodes van 2FA / 2 factor authenticatie die u kunt gebruiken binnen de software.

  1. Inloggen met wachtwoord + toegangskaart. Hiervoor is onze USB kaartlezer nodig.
  2. Inloggen met wachtwoord + Google Authenticator, 

Let op! Zorg ervoor dat u een kaart of een Google Authenticator code heeft gekoppeld aan een administrator voordat u 2FA afdwingt in uw beveiligingsmenu. Dit zorgt ervoor dat u na het activeren van 2FA nog steeds kunt inloggen op uw EasySecure omgeving.

Koppelen van een toegangskaart aan een administrator

Lees het volgende artikel voor meer informatie over het aanmaken en bewerken van beheerders. In dit artikel laten we u zien hoe u een toegangskaart aan een beheerder kunt koppelen en hoe u die kaart kunt gebruiken voor 2FA. 
  1. Open het menu "Beheer" aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Open het submenu "Beheerders". 
  3. Bewerk een bestaande beheerder om een kaart toe te voegen. 
  4. Aan de rechterkant van uw scherm vindt u drie verschillende tabbladen die kunnen worden gebruikt voor veilig inloggen. Vingersjablonen, kaartbeheer en Google Authenticator. 
  5. Klik op kaartbeheer.
U ziet nu het volgende scherm: 

Om een toegangskaart te kunnen aansluiten, moet een USB-kaartlezer op uw PC zijn aangesloten.

  1. Klik op het veld USB-kaartlezer
  2. Plaats een kaart op uw USB-kaartlezer
  3. Er wordt nu een waarde toegevoegd aan het veld Card ID en Card custom.
  4. U kunt nu de kaart gebruiken om in te loggen op de software nadat u de 2FA instelling in ons veiligheidsmenu heeft geactiveerd .

.

Na het activeren van de 2FA-instelling met kaart wordt u gedwongen uw kaart op de USB-lezer te plaatsen nadat u uw inlognaam en wachtwoord hebt ingevoerd. 

Klik op het veld gemarkeerd als 'Kaart' en plaats de kaart op de USB-lezer. U logt nu direct in.

.

Google Authenticator verbinden met Beheerder

Lees het volgende artikel voor meer informatie over het aanmaken en bewerken van beheerders. In dit artikel laten we zien hoe u een Google Authenticator code kunt koppelen aan een beheerder en hoe u die code kunt gebruiken voor 2FA. 
  1. Open het menu "Beheer" aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Open het submenu "Beheerders". 
  3. Bewerk een bestaande beheerder om een kaart toe te voegen. 
  4. Aan de rechterkant van uw scherm vindt u drie verschillende tabbladen die kunnen worden gebruikt voor veilig inloggen. Vingersjablonen, kaartbeheer en Google Authenticator. 
  5. Klik op Google Authenticator.  
U ziet nu het volgende scherm:

  1. Klik op het tabblad Google Authenticator aan de rechterkant van het beheerdersscherm
  2. Open Google Authenticator op uw telefoon. Als u de app niet hebt, kunt u deze downloaden in uw app-winkel. 
  3. Klik op het + pictogram in uw Google Authenticator-app om een QR-code te scannen. 
  4. Scan de QR code.
  5. U ziet nu 'EasySecure International' in uw lijst met authenticatiecodes. 
  6. Voeg de code die zichtbaar is op uw telefoon toe in het veld 'code' in de EasySecure-software. 
  7. Klik op "Gereed". 
  8. U kunt nu Google Authenticator gebruiken om in te loggen op de software nadat u de 2FA-instelling hebt geactiveerd in ons beveiligingsmenu.
Na het activeren van de 2FA-instelling met Google Authenticator wordt u gedwongen uw code in te voeren nadat u uw inlognaam en wachtwoord hebt ingevoerd. 
Klik op het veld gemarkeerd als 'Google Authenticator Code' en voer de code in die u hebt opgehaald van uw Google Authenticator-app op uw smartphone. 

2FA activeren in veiligheidsmenu 

Nadat u een 2FA-registratiemethode hebt gekoppeld aan de bestaande beheerders, kunt u deze activeren binnen uw softwareomgeving. 

  1. Klik op Instellingen in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Ga naar de tab Beveiliging
  3. Onder 2FA-instellingen kunt u de volgende opties selecteren: Uitgeschakeld, Wachtwoord + Kaart en Wachtwoord + Google Authenticator.
    1. Selecteer Wachtwoord + kaart om uw toegangskaart te gebruiken voor 2FA-verificatie. 
    2. Selecteer Wachtwoord + Google Authenticator om de Google Authenticator-app te gebruiken voor 2FA-verificatie. 
    3. Selecteer Uitschakelen om 2FA uit te schakelen tijdens het inloggen. Let op: wij raden u ten zeerste aan 2FA te gebruiken om uw beveiliging te verbeteren. 

Verwante Artikelen:


Heeft u nog vragen over het deur open menu? Neem contact op met onze support desk en wij helpen u graag verder.

U kunt ons bereiken per telefoon of e-mail. U kunt ook direct chatten of een ticket aanmaken binnen uw EasySecure software omgeving of ons helpcenter.

support@easysecure.com
+ 31 (0) 85 015 0000



    • Related Articles

    • EasySecure.cloud - Hoe kan ik 2-factor authenticatie instellen met Google Authenticator?

      Let op! Voer de stappen in onderstaande volgorde uit. Als u de 2fa instelling wijzigt voordat de Google Authenticator is gekoppeld aan het account, kan het zijn dat u niet meer kunt inloggen als beheerder. 1. Download de mobiele app "Google ...
    • EasySecure.cloud - Hoe kan ik inloggen?

      Ga met uw browser naar de volgende webpagina en open uw EasySecure-omgeving: https://easysecure.cloud U kunt inloggen met een juiste combinatie van bedrijfsnaam, gebruikersnaam en wachtwoord. Let op! Deze gegevens zijn hoofdlettergevoelig. Wanneer u ...
    • EasySecure.cloud - Hoe maak ik administrators aan?

      In dit artikel laten wij u zien hoe u administrators kunt aanmaken, bewerken en verwijderen binnen de EasySecure-software. Als iemand een administrator account heeft, kan hij inloggen in de EasySecure-software.  Klik op 'Administrator' aan de ...
    • EasySecure.cloud - Hoe maak ik verschillende admin levels aan?

      In dit artikel laten wij u zien hoe u admin levels binnen de EasySecure-software kunt aanmaken, bewerken en verwijderen. U kunt beheerdersniveaus koppelen aan administrator accounts binnen de software. Als iemand een administrator account heeft, kan ...
    • EasySecure.cloud - Hoe werkt het privacy menu?

      In dit artikel laten wij u zien hoe het "Privacy" menu werkt binnen de EasySecure software.  Als leverancier van clouddiensten voor toegangscontrole, tijdregistratie en aanwezigheidsregistratie bieden wij de mogelijkheid om persoonsgegevens op te ...