Zodra u bent ingelogd op uw EasySecure omgeving is het menu aan de linkerzijde van uw scherm zichtbaar. Door op het ˅ icoontje te klikken of door op de naam zelf te klikken, kunt u de verschillende menu's verder uitklappen om de submenu's zichtbaar te maken. Afhankelijk van de permissies die uw account heeft, kunt u bepaalde menu's wel of niet zien.
In dit artikel leggen wij u meer uit over de structuur van de EasySecure software die u kunt vinden onder het menu 'Structures Setup'. Dit artikel is geschreven om u een goed begrip te geven van het instellen van locaties, scanners, deuren en zones binnen de software.
Dit is geen technische instructie over het configureren en toevoegen van verschillende scanners in de EasySecure-software.
De eerste inrichting van de EasySecure software wordt altijd verzorgd door de EasySecure consultants of getrainde partners. Onze consultants en getrainde partners zorgen voor de volledige ingebruikname van uw cloud pakket en het (voor)configureren en toevoegen van scanners en zones. Ook de toegangsrechten en groepen worden in overleg aangemaakt en ingesteld.
In dit artikel geven wij u een algemeen overzicht van hoe de scanners, deuren en zones in de software zijn ingesteld.
Locaties
De eerste stap in het configuratieproces is het toevoegen van een nieuwe locatie in de software. Klik op 'Structures Setup' in het hoofdmenu. De submenu's zijn nu zichtbaar.
Dit is de locatie waar de scanners voor toegangscontrole, tijdregistratie of aanwezigheid zijn geïnstalleerd.
Bijvoorbeeld: wij zullen ons kantoor in Rotterdam en ons kantoor in Düsseldorf toevoegen.
Er zijn andere configuratie-instellingen die meer zullen worden besproken in onze technische artikelen en trainingsprogramma's over het configureren van scanners en locaties. Deze instellingen zijn correct ingesteld tijdens de implementatie van uw cloud-omgeving en u hoeft ze niet te wijzigen.
Houd een oogje op ons EasyLearning-platform als u onze technische trainingsprogramma's wilt volgen over hoe u verschillende hardware kunt configureren en verbinden met onze cloudsoftware. U kunt een EasySecure Certified Partner worden en meer te weten komen over de verschillende hardwaremogelijkheden en hoe deze te configureren.
Deuren:
Als alle scanners zijn geconfigureerd en toegevoegd, is het tijd om de scanner aan een deur te koppelen. Dit gebeurt vaak één-op-één: de scanner 'voordeur' wordt bijvoorbeeld verbonden met een deur die 'voordeur' heet en de scanner 'personeelskamer' wordt verbonden met de deur 'personeelskamer'.
Dit kan verschillen zodra een deur een in- en uitgaande scanner heeft. De 'voordeur' kan bijvoorbeeld een toegangscontrolescanner hebben die naar binnen gaat en een toegangscontrolescanner die naar buiten gaat. Dan kun je twee verschillende scanners op één deur aansluiten.
U kunt ook een tijdschema aan deze deuren koppelen om ze automatisch te openen gedurende een bepaalde periode. Bijvoorbeeld: u kunt de voordeur openen tussen 09:00 en 17:00 uur. Buiten die tijden is de deur vergrendeld en moet u een toegangscode, zoals uw kaart of mobiele telefoon, invoeren om de deur te openen.
Zones:
In de laatste stap worden eerder aangemaakte deuren gekoppeld aan een zone. Het is mogelijk om meerdere deuren in een zone te clusteren zodat u ze gemakkelijk toegangsgroepen aan kunt koppelen.
Zones kunnen worden gebruikt om meerdere scanners te clusteren.
Bijvoorbeeld: een zone met de naam "Werknemers". Deze zone zou alle scanners kunnen bevatten die alle algemene werknemers mogen betreden.
Of een zone met de naam "Eerste verdieping" die alle scanners op de eerste verdieping van een gebouw bevat, een zone met de naam "IT" die toegang heeft tot alle serverruimten in een gebouw.
Met een druk op de knop kunt u toegangsgroepen toegang geven tot bepaalde zones tussen bepaalde tijden. Meer informatie over het instellen van toegangsrechten en toegangsgroepen vindt u in het volgende artikel.
Hou een oogje op ons EasyLearning-platform als u onze technische trainingsprogramma's wilt volgen over hoe u verschillende hardware kunt configureren en verbinden met onze cloudsoftware. U kunt een EasySecure Certified Partner worden en meer te weten komen over de verschillende hardwaremogelijkheden en hoe deze te configureren.
Heeft u nog vragen over de structuur van de EasySecure-software? Neem contact op met onze support desk en wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken per telefoon of e-mail. U kunt ook direct chatten of een ticket aanmaken binnen uw EasySecure software omgeving of ons helpcenter.
support@easysecure.com
+ 31 (0) 85 015 0000.