EasySecure - Hoe werkt de Vecos Locker integratie?

EasySecure - Hoe werkt de Vecos Locker integratie?

De opbergbehoefte verandert bij nieuwe manieren van werken, leren, sporten en ontspannen. Vaste kastruimte is daardoor steeds vaker niet de optimale oplossing. Met het VECOS locker management systeem kunnen organisaties de kastruimte beter afstemmen op de behoefte. En die is vaak anders dan gedacht. 

De integratie met EasySecure maakt het mogelijk om de lockers te openen op basis van de (biometrische) hardware van EasySecure International. 


Registratie bij EasySecure is mogelijk met de mobiele telefoon, kaart, vinger, code, gezicht en QR. Koppel nu uw locker beheer eenvoudig in uw software met de combinatie EasySecure en Vecos.


Aansluiting


Los van voeding en netwerk moet de EasySecure scanner via Wiegand gekoppeld worden aan de Vecos terminal. Gebruik hiervoor de Wiegand Output (D0, D1 en GND). Bekijk onze handleidingen voor de hardware aansluitingen.

De getrainde partners of consultants van EasySecure en Vecos zorgen voor de juiste configuratie. Belangrijk is het afstemmen van het juiste Wiegand formaat en activatie van de API.
 

Gebruik
Zodra de koppeling actief is kan men gebruikers koppelen aan het locker systeem.
Maak een gebruiker aan volgens de bekende manier.
 
 
Er zijn vervolgens twee velden nodig om de locker koppeling te activeren.
Rechtsonder bij de velden voor Extra Informatie staat een veld Vecos ID en Email
 
·         Vecos ID:   Vul een uniek ID in. Bijvoorbeeld het ID van de gebruiker in EasySecure. In het voorbeeld hieronder is dat ID 1969
·         Email:  Vul een email adres in van de medewerker of bezoeker.


 

 
Om de 5 minuten synchroniseert de software automatisch met Vecos. Nieuw aangemaakte gebruikers kunnen na maximaal 5 minuten dus de nieuwe locker gebruiker.

Wanneer de gebruiker succesvol is doorgestuurd naar de Lockers krijgen wij een nieuwe Vecos ID terug. Dit is een lang nummer wat nu zichtbaar is in EasySecure.


Men kan nu de kaart of de mobiele telefoon voor de scanner plaatsen om de lockers te bedienen.
 
 
Bij gebruik van biometrie – Vul een extra nummer in!
Bij gebruik van biometrie moet men nog handmatig een nummer koppelen. Bij gebruik van de mobiele telefoon, kaart of tag is er al een kaartnummer beschikbaar. Bij gebruik van gezichtsherkenning en vingerscan komt er nog één extra stap bij.





-          Klik na het inlezen van de vinger of gezicht op Kaart
-          Zet het veld Wiegand Card op yes
-          Klik op de knop Vul Gebruikers ID in
-          Klik op opslaan

Dit kaartnummer zal gebruikt worden voor de identificatie tussen EasySecure en Vecos.

 

 
 
Heeft u toch nog vragen ? Onze support afdeling staat u graag te woord! 
 
  • +31(0)85 015 0000 
  • Of via het chatvenster rechtsonderaan ons helpcenter of vanuit uw software omgeving. 
 



    • Related Articles

    • EasySecure – Hoe werkt de FTP integratie?

      Wij geloven in “best of breed” oplossingen. Wat bedoelen wij daarmee? Er zijn veel uitstekende softwareoplossingen voor deelgebieden beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan het beste HR-pakket, het beste planningspakket etc. “Best of breed” oplossingen ...
    • EasySecure - Welke gegevens zijn er nodig voor de tamigo integratie?

      Om de koppeling volledig te laten functioneren tussen tamigo en EasySecure, moeten de medewerkers een correct loonnummer en POS sleutel hebben in tamigo.  Onderstaand het loonnummer per medewerker. Deze moet in de koppeling altijd gelijk zijn aan de ...
    • EasySecure - Hoe werkt de webservice?

      Wij geloven in “best of breed” oplossingen. Wat bedoelen wij daarmee? Er zijn veel uitstekende softwareoplossingen voor deelgebieden beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan het beste HR-pakket, het beste planningspakket etc. “Best of breed” oplossingen ...
    • EasySecure - Hoe kan ik inloggen?

      Ga met uw browser naar de volgende webpagina om uw EasySecure omgeving te openen:   http://i3.identysoft.com Inloggen is mogelijk door een juiste combinatie van bedrijfsnaam, gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Let op! Deze gegevens zijn ...
    • EasySecure - Hoe kan ik toestemming voor biometrie vastleggen in de software?

      Biometrie staat voor gemak en veiligheid. Geen verloren kaarten, vergeten codes en geen passen in omloop. Veel gemak voor werkgever én werknemer, maar bij tijdregistratie nooit verplicht. En dat laatste is van doorslaggevend belang. De werknemer ...