EasySecure.cloud - Hoe werkt de opbouw van locaties, scanners, deuren en zones

EasySecure.cloud - Hoe werkt de opbouw van locaties, scanners, deuren en zones





Zodra u bent ingelogd op uw EasySecure omgeving is het menu aan de linkerzijde van uw scherm zichtbaar. Door op het ˅ icoontje te klikken of door op de naam zelf te klikken, kunt u de verschillende menu's verder uitklappen om de submenu's zichtbaar te maken. Afhankelijk van de permissies die uw account heeft, kunt u bepaalde menu's wel of niet zien.

In dit artikel leggen wij u meer uit over de structuur van de EasySecure software die u kunt vinden onder het menu 'Structures Setup'. Dit artikel is geschreven om u een goed begrip te geven van het instellen van locaties, scanners, deuren en zones binnen de software.

Dit is geen technische instructie over het configureren en toevoegen van verschillende scanners in de EasySecure-software.

De eerste inrichting van de EasySecure software wordt altijd verzorgd door de EasySecure consultants of getrainde partners. Onze consultants en getrainde partners zorgen voor de volledige ingebruikname van uw cloud pakket en het (voor)configureren en toevoegen van scanners en zones. Ook de toegangsrechten en groepen worden in overleg aangemaakt en ingesteld. 

In dit artikel geven wij u een algemeen overzicht van hoe de scanners, deuren en zones in de software zijn ingesteld.

Locaties

De eerste stap in het configuratieproces is het toevoegen van een nieuwe locatie in de software. Klik op 'Structures Setup' in het hoofdmenu. De submenu's zijn nu zichtbaar.  

 

 

Dit is de locatie waar de scanners voor toegangscontrole, tijdregistratie of aanwezigheid zijn geïnstalleerd.
Bijvoorbeeld: wij zullen ons kantoor in Rotterdam en ons kantoor in Düsseldorf toevoegen.

  • Bij het bewerken van een locatie kunt u een aantal algemene instellingen vinden. 
    1. U kunt de tijdzone instellen waarin deze locatie zich bevindt. Onze software zal automatisch de tijd synchroniseren met alle aangesloten scanners. 
    2. U kunt e-mailadressen toevoegen die voor bepaalde meldingen worden gebruikt. Bijvoorbeeld: u kunt batterijmeldingen ontvangen voor onze draadloze oplossingen. Dit zorgt ervoor dat de facility manager op die specifieke locatie direct op de hoogte is

    Er zijn andere configuratie-instellingen die meer zullen worden besproken in onze technische artikelen en trainingsprogramma's over het configureren van scanners en locaties. Deze instellingen zijn correct ingesteld tijdens de implementatie van uw cloud-omgeving en u hoeft ze niet te wijzigen. 

Houd een oogje op ons EasyLearning-platform als u onze technische trainingsprogramma's wilt volgen over het configureren van verschillende hardware en het aansluiten ervan op onze cloudsoftware. U kunt een EasySecure Certified Partner worden. 
  • Scanners:
    Zodra een locatie is gecreëerd, is het tijd om één of meerdere scanners aan die locatie toe te voegen. We kunnen nu verschillende scanners toevoegen voor toegangscontrole, tijdregistratie en aanwezigheidsbeheer.  
    Het EasySecure Cloud platform is hardware onafhankelijk en wij ondersteunen verschillende merken in de software. U kunt deuren openen, aanwezigheid of tijd registreren met uw kaart, mobiele telefoon, vinger, gezicht, QR code, kenteken en toegangscode. De hardware wordt vooraf geconfigureerd en toegevoegd aan de software (op afstand) door EasySecure consultants of getrainde partners. 
    Deze verschillende scanners kunnen worden verbonden met de locaties die u eerder hebt gecreëerd. In stap één hebben we de locaties 'Kantoor Rotterdam' en 'Kantoor Düsseldorf' aangemaakt. U kunt nu verschillende scanners aan die locaties koppelen. 
    Bijvoorbeeld: Rotterdam heeft misschien verschillende toegangscontrole-lezers aangesloten en het kantoor in Düsseldorf heeft misschien maar één hoofdingang. 
    Rotterdam
    1. Voordeur
    2. Achterdeur
    3. Kluisjes 
    4. Hangslot 
    Dusseldorf 
    1. Hoofdingang 
    Voor elke scanner kunt u bepalen of hij wordt gebruikt voor toegangscontrole, tijdsregistratie en/of aanwezigheidsregistratie. 

        Houd een oogje op ons EasyLearning-platform als u onze technische trainingsprogramma's wilt volgen over hoe u verschillende hardware kunt configureren en verbinden met onze cloudsoftware. U kunt een EasySecure Certified Partner worden en meer te weten komen over de verschillende hardwaremogelijkheden en hoe deze te configureren. 

    • Deuren:

      Als alle scanners zijn geconfigureerd en toegevoegd, is het tijd om de scanner aan een deur te koppelen. Dit gebeurt vaak één-op-één: de scanner 'voordeur' wordt bijvoorbeeld verbonden met een deur die 'voordeur' heet en de scanner 'personeelskamer' wordt verbonden met de deur 'personeelskamer'.

      Dit kan verschillen zodra een deur een in- en uitgaande scanner heeft. De 'voordeur' kan bijvoorbeeld een toegangscontrolescanner hebben die naar binnen gaat en een toegangscontrolescanner die naar buiten gaat. Dan kun je twee verschillende scanners op één deur aansluiten. 

      U kunt ook een tijdschema aan deze deuren koppelen om ze automatisch te openen gedurende een bepaalde periode. Bijvoorbeeld: u kunt de voordeur openen tussen 09:00 en 17:00 uur. Buiten die tijden is de deur vergrendeld en moet u een toegangscode, zoals uw kaart of mobiele telefoon, invoeren om de deur te openen. 

      Zones:

      In de laatste stap worden eerder aangemaakte deuren gekoppeld aan een zone. Het is mogelijk om meerdere deuren in een zone te clusteren zodat u ze gemakkelijk toegangsgroepen aan kunt koppelen. 

      Zones kunnen worden gebruikt om meerdere scanners te clusteren.

      Bijvoorbeeld: een zone met de naam "Werknemers". Deze zone zou alle scanners kunnen bevatten die alle algemene werknemers mogen betreden. 

      1. Voordeur
      2. Werknemersingang
      3. Tijd Registratie 

      Of een zone met de naam "Eerste verdieping" die alle scanners op de eerste verdieping van een gebouw bevat, een zone met de naam "IT" die toegang heeft tot alle serverruimten in een gebouw. 

      Met een druk op de knop kunt u toegangsgroepen toegang geven tot bepaalde zones tussen bepaalde tijden. Meer informatie over het instellen van toegangsrechten en toegangsgroepen vindt u in het volgende artikel.

      Hou een oogje op ons EasyLearning-platform als u onze technische trainingsprogramma's wilt volgen over hoe u verschillende hardware kunt configureren en verbinden met onze cloudsoftware. U kunt een EasySecure Certified Partner worden en meer te weten komen over de verschillende hardwaremogelijkheden en hoe deze te configureren

     Heeft u nog vragen over de structuur van de EasySecure-software? Neem contact op met onze support desk en wij helpen u graag verder.

    U kunt ons bereiken per telefoon of e-mail. U kunt ook direct chatten of een ticket aanmaken binnen uw EasySecure software omgeving of ons helpcenter.

    support@easysecure.com
    + 31 (0) 85 015 0000.

      • Related Articles

      • EasySecure.cloud - Hoe werken de toegangsrechten?

        Toegangsrechten worden in EasySecure gebruikt om te definiëren hoe gebruikers toegang krijgen tot bepaalde deuren of bepaalde registratieterminals mogen bedienen. In EasySecure definiëren we eerst een aantal lagen om deze toegangsrechten op te ...
      • EasySecure.cloud - Hoe open ik een deur in de software

        In dit artikel laten wij u zien hoe u deuren op afstand kunt openen binnen ons EasySecure platform.    Let op: U moet onze EasyConnect-oplossing gebruiken om de deuren te openen vanaf een locatie buiten uw eigen netwerk. Alle andere configuraties ...
      • EasySecure.cloud - Hoe werken de tijdschema's?

        Tijdschema's kunnen worden gebruikt om toegangsgroepen aan te sluiten.. U kunt bepalen welke groepen welke deuren tussen welke tijden kunnen betreden. Bijvoorbeeld: een groep met de naam 'werknemers' heeft alleen toegang tot bepaalde deuren van ...
      • EasySecure.cloud - Hoe kan ik gebruikers toevoegen, bewerken of verwijderen

        Nadat u ingelogd bent in uw EasySecure-omgeving vindt u de menubalk aan de linkerkant van de applicatie. Door te klikken op de " of " te klikken kunt u het menu uitbreiden of minimaliseren. Zodra u het menu uitbreidt ziet u de volledige ...
      • EasySecure.cloud - Hoe werkt de toegangslog?

        De toegangslog kan worden gebruikt om te zien wie het systeem heeft gebruikt voor toegangscontrole, tijdregistratie en aanwezigheid. U kunt altijd zien welke gebruiker op een bepaalde scanner en locatie werd herkend.  Klik op Rapporten in het menu ...