Voor een koppeling met een planningspakket zoals bijvoorbeeld R&R van De Vries is het belangrijk dat de badgenummers / sleutelnummers overeenkomen tussen R&R en IdentySoft. In dit bericht leggen wij uit hoe u dit het best kunt doen.
Allereerst is het belangrijk dat de medewerker in R&R een badgenummer/ sleutelnummer heeft, bij sommige R&R gebruikers zullen deze nummers automatisch gegenereerd worden bij andere moeten deze sleutels handmatig aangemaakt worden.
U kunt de sleutels vinden/ aanmaken in R&R onder 'Algemeen' en vervolgens submenu 'Onderhoud badges/ sleutelgroepen'.
Het is dus belangrijk dat exact hetzelfde badgenummer/ sleutelnummer in IdentySoft en R&R staat, het is dan ook aan te raden om deze informatie nauwkeurig over te typen in plaats van deze te kopiƫren.
In IdentySoft dient het sleutelnummer/ badgenummer vanuit R&R ingevoerd te worden in het veld 'wsAltUserId', dit veld vind u bij elke gebruiker in de middelste of meest rechtse kolom.
Onder het veld 'wsAltUserId' vind u een ander veld met de naam 'wsLogsSend', op het moment dat een medewerker geklokt heeft voordat het sleutelnummer/ badgenummer ingevuld is of als deze niet correct overeenkomt met het nummer dat bij R&R ingevuld is dan zult u in de veld het woordje 'no' zien staan.
Op het moment dat deze 'no' er staat betekent dit in dat wij op dat moment de kloktijden niet doorsturen naar R&R om bovenstaande redenen, het is dan ook belangrijk dat u het sleutelnummer/ badgenummer direct vergelijkt met R&R en deze waar nodig aanpast.
Nadat u het nummer aangepast heeft dient u de 'no' uit het veld te verwijderen en de gebruiker op te slaan.
Hierna komen bij de eerst volgende keer dat de persoon klokt de tijden weer netjes door naar R&R en ziet u deze in de realisatie staan.