EasySecure - Hoe verwijder ik inactieve persoonsgegevens?

EasySecure - Hoe verwijder ik inactieve persoonsgegevens?



Onder het privacy & beveiliging menu is het mogelijk om bewaartermijnen in te stellen voor het automatisch verwijderen van log gegevens en het verwijderen van inactieve gebruikers, kaarten en templates. In het volgende artikel kunt u meer informatie terugvinden over het privacy menuen het instellen van de bewaartermijnen.  In het onderstaande artikel is meer informatie te vinden over het verwijderen van inactieve gebruikers en gegevens. 

Indien uw administrator account rechten heeft tot het menu 'Privacy' dan is het mogelijk om de persoonsgegevens te verwijderen.

Log gegevens
Log gegevens worden automatisch verwijderd uit uw software omgeving. Log gegevens zijn alle acties binnen het systeem. U kunt hieruit terug halen wie, waar en wanneer naar binnen is gegaan of hoe laat iemand heeft ingeklokt voor de tijdregistratie. Als de administrator binnen uw software omgeving de bewaartermijn voor log gegevens op 3 maanden heeft ingesteld dan worden de log gegevens automatisch verwijderd na 3 maanden tijd. Hier is geen handmatige actie voor nodig. 


Verwijderen Inactieve Gebruikers, Templates & Kaarten
Voor het verwijderen van inactieve gebruikers, templates en kaarten is er wel een handmatige actie nodig. 

  1. Als de bewaartermijn voor inactieve gebruikers ingesteld staat op een maand dan worden gebruikers die minimaal een maand in de software staan én al een maand geen gebruik hebben gemaakt van het systeem gemarkeerd voor verwijdering.
  2. Als de bewaartermijn voor inactieve kaarten op een maand ingesteld staat dan worden kaarten die een maand niet gebruikt zijn automatisch gemarkeerd voor verwijdering.
  3. Als de bewaartermijn voor inactieve templates op een maand ingesteld staat dan worden vinger-templates en gezicht-templates die een maand niet gebruikt zijn automatisch gemarkeerd voor verwijdering.  

Als één of meerdere gebruikers in aanmerking komt voor verwijdering én uw account heeft rechten tot het 'Privacy' menu dan ziet u de volgende pop-up na inloggen in de software. 



Klik op 'controleren & verwijderen' om direct naar het privacy te navigeren. Afhankelijk van de rechten onder uw account ziet u meerdere instellingen. Voor meer informatie over deze instellingen verwijzen wij u graag nogmaals naar het volledige artikel over het menu 'Privacy & Beveiliging'. 

Het volgende scherm is zichtbaar:




Klik naast de opties inactieve gebruikers, inactieve templates of inactieve kaarten op de knop 'lijst weergeven'. U ziet nu alle gegevens die gemarkeerd zijn voor verwijdering. 




Aan de rechterkant ziet u een knop 'Verwijder = Ja'. Het is mogelijk om een gebruiker uit te sluiten van verwijdering. Het kan zijn dat iemand langdurig afwezig is maar niet verwijderd moet worden uit de applicatie. Om iemand uit te sluiten klikt u op de knop 'JA'. In het volgende artikel vertellen wij meer over deze instelling en hoe u deze gebruiker op een later moment weer mee kunt nemen in het script voor het automatisch opschonen van gegevens. 

Markeer ten eerste iedereen die niet verwijderd moet worden uit de applicatie en klik vervolgens onderaan op de knop verwijder. De gegevens worden nu verwijderd uit het systeem. 


Synchroniseren met de Scanners
Let op! Gegevens worden verwijderd uit de software maar blijven nog in het geheugen van de scanners opgeslagen. Wij adviseren om deze gegevens direct te synchroniseren met de aangesloten scanners om er zeker van te zijn dat er geen inactieve gebruikers, templates of kaarten opgeslagen zijn in de scanners zelf. Klik op de knop 'selecteer een scanner'



Het volgende scherm is zichtbaar



  1. Selecteer bovenaan de gewenste locatie. 
  2. Alle scanners staan standaard als 'JA' gemarkeerd'. Als een scanner tijdelijk offline is of niet meer in gebruik dan kunt u de scanner als 'NEE' markeren.
  3. Klik vervolgens op verwijder om de gegevens uit de scanners te halen. 
  4. Wacht tot de melding succesvol gesynchroniseerd in beeld komt. 

Als er nog vragen zijn over het verwijderen van verlopen gegevens of het privacy menu dan staan wij u uiteraard graag te woord.
Onze support afdeling is bereikbaar via support@easysecure.com of +31(0)85 015 0000.