Hoe kan ik 2-factor authenticatie instellen met Google Authenticator?

EasySecure.cloud - Hoe kan ik 2-factor authenticatie instellen met Google Authenticator?

Let op! Voer de stappen in onderstaande volgorde uit. Als u de 2fa instelling wijzigt voordat de Google Authenticator is gekoppeld aan het account, kan het zijn dat u niet meer kunt inloggen als beheerder.

1. Download de mobiele app "Google Authenticator" in de betreffende appstore van uw smartphone en installeer deze op het apparaat.



2. Open de app op uw mobiele telefoon en volg de stappen op het scherm. In de meeste gevallen moet er eerst toegang verleend worden aan de app om de camera van uw telefoon te mogen gebruiken. 

3. Ga nu in uw EasySecure omgeving naar het menu Adminstratie en klik op Administrators



4. Selecteer het account waar de 2-factor authenticatie moet worden toegevoegd door op de gebruikersnaam te klikken.

5. Aan de rechterkant ziet u een menu met 3 tabbladen waaronder Google Authenticator. Hier wordt een unieke QR-code weergegeven.

















6. Klik nu op het + teken in de app op uw mobiele telefoon om een nieuwe inlogregel toe te voegen.



7. Scan met uw camera op uw mobiele telefoon de QR-code uit de Easy Secure omgeving. Er wordt nu een 6 cijferige code gegenereerd die steeds een korte tijd geldig is.

8. Vul vervolgens deze code in en klik op Done.


 9Als de code geaccepteerd is ziet u dit bovenin ter bevestiging en kunt u de gebruikerskaart opslaan.



10. Tot slot dient u in het menu Instellingen, onder het tabblad Beveiliging, de Two factor authenticatie instelling te wijzigen naar Wachtwoord + Google Authenticator.



11. Sla de wijziging op en log opnieuw in de omgeving met het aangepaste account.



12. In de mobiele app Google Authenticator wordt nu om de zoveel tijd een nieuwe code gegeneerd die direct kan worden gebruikt om in te loggen.




    • Related Articles

    • EasySecure.cloud - Hoe stel ik 2FA in

      In dit artikel laten wij u zien hoe u 2 factor authenticatie kunt activeren binnen uw EasySecure software omgeving. Er zijn twee verschillende methodes van 2FA / 2 factor authenticatie die u kunt gebruiken binnen de software. Inloggen met wachtwoord ...
    • EasySecure.cloud - Hoe maak ik administrators aan?

      In dit artikel laten wij u zien hoe u administrators kunt aanmaken, bewerken en verwijderen binnen de EasySecure-software. Als iemand een administrator account heeft, kan hij inloggen in de EasySecure-software.  Klik op 'Administrator' aan de ...
    • EasySecure.cloud - Hoe kan ik inloggen?

      Ga met uw browser naar de volgende webpagina en open uw EasySecure-omgeving: https://easysecure.cloud U kunt inloggen met een juiste combinatie van bedrijfsnaam, gebruikersnaam en wachtwoord. Let op! Deze gegevens zijn hoofdlettergevoelig. Wanneer u ...
    • EasySecure.cloud - Hoe kan ik timed anti-passback instellen

      In dit artikel leggen we uit hoe u de Timed Anti Passback functie binnen de EaySecure Software kunt gebruiken. Met Timed APB kunt u ervoor zorgen dat een gebruiker binnen een bepaalde periode niet twee keer op dezelfde toegangscontrolescanner kan ...
    • EasySecure.cloud - Hoe kan ik toestemming voor biometrie vastleggen in de software?

      Bekijk onze privacy pagina voor de meest recente informatie over dit onderwerp Biometrie staat voor gemak en veiligheid. Geen verloren kaarten, vergeten codes en geen passen in omloop. Veel gemak voor werkgever én werknemer, maar bij ...