Hoe kan ik 2-factor authenticatie instellen met Google Authenticator?

EasySecure - Hoe kan ik 2-factor authenticatie instellen met Google Authenticator?

Let op! Voer de stappen in onderstaande volgorde uit. Als u de 2fa instelling wijzigt voordat de Google Authenticator is gekoppeld aan het account, kan het zijn dat u niet meer kunt inloggen als beheerder.

1. Download de mobiele app "Google Authenticator" in de betreffende appstore van uw smartphone en installeer deze op het apparaat.



2. Open de app op uw mobiele telefoon en volg de stappen op het scherm. In de meeste gevallen moet er eerst toegang verleend worden aan de app om de camera van uw telefoon te mogen gebruiken. 

3. Ga nu in uw EasySecure omgeving naar het menu Adminstratie en klik op Administrators



4. Selecteer het account waar de 2-factor authenticatie moet worden toegevoegd door op de gebruikersnaam te klikken.

5. Aan de rechterkant ziet u een menu met 3 tabbladen waaronder Google Authenticator. Hier wordt een unieke QR-code weergegeven.

















6. Klik nu op het + teken in de app op uw mobiele telefoon om een nieuwe inlogregel toe te voegen.



7. Scan met uw camera op uw mobiele telefoon de QR-code uit de Easy Secure omgeving. Er wordt nu een 6 cijferige code gegenereerd die steeds een korte tijd geldig is.

8. Vul vervolgens deze code in en klik op Done.


 9Als de code geaccepteerd is ziet u dit bovenin ter bevestiging en kunt u de gebruikerskaart opslaan.



10. Tot slot dient u in het menu Instellingen, onder het tabblad Beveiliging, de Two factor authenticatie instelling te wijzigen naar Wachtwoord + Google Authenticator.



11. Sla de wijziging op en log opnieuw in de omgeving met het aangepaste account.



12. In de mobiele app Google Authenticator wordt nu om de zoveel tijd een nieuwe code gegeneerd die direct kan worden gebruikt om in te loggen.




    • Related Articles

    • EasySecure - Hoe kan ik inloggen?

      Ga met uw browser naar de volgende webpagina om uw EasySecure omgeving te openen:   http://i3.identysoft.com Inloggen is mogelijk door een juiste combinatie van bedrijfsnaam, gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Let op! Deze gegevens zijn ...
    • EasySecure - Hoe kan ik toestemming voor biometrie vastleggen in de software?

      Biometrie staat voor gemak en veiligheid. Geen verloren kaarten, vergeten codes en geen passen in omloop. Veel gemak voor werkgever én werknemer, maar bij tijdregistratie nooit verplicht. En dat laatste is van doorslaggevend belang. De werknemer ...
    • EasySecure - Hoe kan ik gebruikers toevoegen/beheren?

      Zodra u bent ingelogd in uw EasySecure omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar. Door op het ˅ icoon ...
    • EasySecure - Hoe kan ik een complete synchronisatie uitvoeren?

      Zodra u bent ingelogd in uw EasySecure omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar. Door op het ˅ icoon ...
    • BioStar 2 - (Versie 2.6 of lager) Hoe stel ik de zomertijd of wintertijd in?

      Binnen BioStar 2 luisteren de instellingen voor zomertijd en wintertijd zeer nauw, het is belangrijk dat u het volgende in het achterhoofd houd:  In Korea (waar de Suprema spullen vandaan komen) kent men geen zomer en wintertijd, zodoende is hier in ...