Binnen BioStar 2 luisteren de instellingen voor zomertijd en wintertijd zeer nauw, het is belangrijk dat u het volgende in het achterhoofd houd:
In Korea (waar de Suprema spullen vandaan komen) kent men geen zomer en wintertijd, zodoende is hier in BioStar 2 ook nog geen rekening mee gehouden.
Tijdens zomertijd moeten we voor de BioStar 2 apparatuur dus aanhouden: UTC (of GMT) +2 (dit is de tijdzone voor Zuid-Afrika)
Tijdens wintertijd moeten we voor de BioStar 2 apparatuur dus aanhouden: UTC (of GMT) +1 (dit is de tijdzone voor Brussel, Amsterdam, Parijs etc.)
Suprema heeft dit aangepast vanaf V2.6, echter is de licentie structuur hier ook volledig aangepast, upgrade dus niet zomaar naar V2.6 zonder gecontroleerd te hebben of u hiervoor eerst een licentie aan dient te schaffen!
Hieronder vertellen wij u kort en bondig hoe u deze tijdzones overeen kunt stemmen zodat uw apparaten altijd de goede tijd aangeven.
1. U bent op het beginscherm zodra u BioStar geopend hebt, dit is het Dashboard.
2. Klik hier bovenin het scherm op "Setting" en vervolgens op "Preferences"
3. Onder preferences staat "Time Zone", deze zal momenteel op UTC (of GMT) +2 staan. Deze dient tijdens de wintertijd te staan op UTC (of GMT) +1 (Brussel, Amsterdam, Parijs etc.) te staan. Zet de tijdzone hier op +1 en klik vervolgens onderin (aan de rechterzijde) op "Apply".
Hoe zet ik vervolgens de tijdzone goed op het apparaat en zorg ik dat de tijd goed staat?
1. Ga naar "Device" en klik een van de apparaten aan waarvan te tijd aangepast moet worden.
2. Zet hier ook de tijdzone van UTC (of GMT) +2 naar UTC (of GMT) +1 (Brussel, Amsterdam, Parijs etc.)
3. Controleer vervolgens of het vinkje een stukje boven de tijdzone genaamd "Sync Time with Server" aan of uitgevinkt staat.
3a. Staat deze aangevinkt? Dan zal de tijd automatisch gecorrigeerd worden door de server na het instellen van de juiste zone. Ga in dit geval door naar de laatste stap (stap 9)
3b. Staat deze uitgevinkt? Volgt u dan de stappen hieronder.
4. Stel de tijd van het apparaat in door de juiste tijd in het vakje te typen en klik vervolgens op "Set Time", er zal nu een pop-up verschijnen met "App​lied". De tijd van het apparaat is hiermee ingesteld op de juiste tijd.
5. Klik eenmaal op "Get Time" om te controleren of de tijd van het apparaat nu goed staat. (Let op! Deze functie vraagt aan het apparaat om de tijd weer te geven die deze intern heeft, het overzicht zal altijd de tijd van de server standaard weergeven en niet de tijd die het apapraat heeft)
6. Scroll naar beneden op de pagina en klik op "Apply", hiermee wordt de juiste tijdzone in het apparaat geschoten en indien de tijdsync met de server ingeschakeld is moet de tijd binnen enkele minuten goed ingesteld worden.
Mocht het u niet geheel lukken of u wilt graag dat iemand van onze support afdeling u verder helpt, neem dan even contact met ons op:
Telefoon: +31 (0)85 015 0000