BioStar 2 - BioStar Server start niet op - Problemen oplossen door veranderen poort

BioStar 2 - BioStar Server start niet op - Problemen oplossen door veranderen poort


Het is mogelijk dat de BioStar 2 server niet direct opstart na installatie. Dit probleem kan voorkomen op het moment dat de standaard poort 80 al in gebruik is door andere programma's of applicaties. 
Om BioStar 2 op te starten moet het poort nummer worden aangepast. Volg de stappen hieronder om het poortnummer te wijzigen en BioStar succesvol op te starten. 

1. Open “Windows Task manager” en beëindig het proces “biostar-server.exe”.

 

2. Open “BioStar Setting” als administrator.   (Rechtermuisknop -> als administrator openen)


3. Wijzig het HTTP Port nummer en start de BioStar server. 



  • Let op! Zodra u het poort nummer heeft gewijzigd naar bijvoorbeeld 81 moet ook de URL worden aangepast. Plaats dit nummer aan het einde van de URL.
    Bijvoorbeeld:  http://localhost:81 of http://serverip:81  
    • Related Articles

    • Biostar - Upgrade Biostar 1 naar Biostar 2

      Gebruikt u nog Biostar 1.x software? Dan verzoeken wij u om deze te upgraden naar Biostar 2.  Biostar 1 wordt niet meer ondersteund sinds Juli 2021. Hieronder een beschrijving hoe u dit kan doen. 1.      Upgrade a.u.b. altijd naar BioStar 1.93 ...
    • BioStar 2 - API & SDK Quick Start Guide

      Links Our API and SDK manuals are available for public view in the links below:  BioStar 2 API version 2 (for BioStar 2.4 and above) BioStar 2 Device SDK  API  In order to use our API, you must use BioStar 2 and configure BioStar 2 Cloud feature.  ...
    • BioStar 2 - Mobiele Kaart werkt niet

      Wanneer je de kaart ingedrukt houd maar niet reageert op de scanner kunt u de volgende stappen uitvoeren. Android: 1. Ga naar instellingen - Biometrie en beveiliging 2. Onder Privacy klik op App-machtigingen 3. Klik op locatie-machtigingen 4: Zorg ...
    • EasySecure - Mijn vinger wordt niet herkend - Tips voor betere herkenning

      Binnen een grote groep mensen zijn er altijd een paar gebruikers waarbij de herkenning minder goed is (overwegend zijn dit 1 á 2 personen op de 100 gebruikers). Onze ervaring is dat dit meestal met wat extra aandacht goed opgepakt kan worden.  ...
    • BioStar 1 - Device wordt niet toegevoegd na Search and Add Device

      Deze melding komt regelmatig voor bij het toevoegen van devices in de BioStar 1 software. Als u een device heeft toegevoegd in BioStar en hem vervolgens niet meer ziet in de software dan heeft u waarschijnlijk de volgende stap overgeslagen:  De ...