Opstarten BioStar Server

BioStar 1 - Kan niet verbinden met de service manager

Deze melding komt vaak op bij het handmatig herstarten of bij de eerste keer opstarten van de BioStar Software na installatie.

Hieronder een aantal oplossingen voor dit probleem: 


1. De BioStar Server Config is niet geopend als administrator. 

Sluit de BioStar Server Config en open deze door eerst op de rechtermuisknop te klikken en vervolgens "Als administrator uitvoeren" te klikken. 


Hierna zal gevraagd worden om dit toe te staan ja of nee. Het kan overigens zijn dat hier om administrator gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd worden als de gebruiker geen administrator is op de betreffende PC. (Deze administrator gegevens zijn in bezit van de systeembeheerder van de PC's)


2. Het kan zijn dat er een fout is opgetreden met de SQL server tijdens opstarten van de BioStar server. Controleer dit door te gaan naar Start -> Uitvoeren -> Services.msc -> SQLSERVER (SQLExpress) of SQLSERVER (BSSERVER) en vervolgens rechtermuisknop op start.


3. Als er helemaal geen database is aangemaakt (dit is het herkennen aan het feit dat BioStar server config nergens te vinden is of er geen enkele SQLServer te vinden is in de Serviceslijst) kunt u dit herstellen door de BioStar Setup nogmaals uit te voeren en te kiezen voor repareren.


Lukt het hierna nogsteeds niet om BioStar draaiend te krijgen? Neem dan contact op met de Support afdeling!


support@easysecure.nl

+31 (0)85 015 0000

 

    • Related Articles

    • BioStar 1 - Cannot connect to the Service Manager

      This error often comes up when we try to manual restart of at the first time starting after the BioStar software is installed. Below you can find a couple of solutions for this problem:  1. The BioStar Server Config isn't opened as administrator.  ...
    • EasySecure - Hoe werken de administrator logs?

      Zodra u bent ingelogd in uw EasySecure omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar. Door op het ˅ icoon ...
    • EasySecure - Hoe maak in een administrator aan?

      Zodra u bent ingelogd in uw EasySecure omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar. Door op het ˅ icoon ...
    • BioStar 2 - BioStar Server start niet op - Problemen oplossen door veranderen poort

      Het is mogelijk dat de BioStar 2 server niet direct opstart na installatie. Dit probleem kan voorkomen op het moment dat de standaard poort 80 al in gebruik is door andere programma's of applicaties.  Om BioStar 2 op te starten moet het poort nummer ...
    • EasySecure - Mobiele kaart werkt niet

      Het is mogelijk om uw mobiele telefoon te gebruiken als toegangskaart. Vanuit onze software kunt u een kaar toesturen naar een email adres. Deze kan worden opgehaald met onze Airfob app.  In deze app is het mogelijk om 'op de kaart te drukken' om ...