EasySecure International

            i3.IdentySoft.com - Hoe is IdentySoft ingericht?

            Zodra u bent ingelogd in uw IdentySoft omgeving is aan de linkerzijde het menu zichtbaar. Door op het » of « icoon te klikken kunt u het menu verder in- of uitklappen. Zodra u het menu uitklapt worden de omschrijvingen zichtbaar. Door op het ˅ icoon te klikken of door op de naam zelf te klikken kunt u de verschillende menu’s verder uitklappen om de submenu’s zichtbaar te maken. Afhankelijk van de rechten die het account heeft zult u bepaalde menu’s wel of niet zien. Onder het menu 'Locatie beheer' is de inrichting van het pakket te vinden. Hier worden locaties aangemaakt, scanners toegevoegd en de koppeling naar deuren en zones gemaakt. 

            De inrichting van IdentySoft wordt altijd verzorgd door EasySecure International. Onze consultants zorgen voor de volledige in gebruik stelling van uw cloud pakket en het configureren en toevoegen van scanners en zones .  
            Ook de toegangsrechten en groepen worden in overleg aangemaakt en ingericht. De in gebruik stelling van IdentySoft wordt afgesloten met een stuk instructie voor het beheer van de software. Bij vragen en eventuele wijzigingen kunt u uiteraard contact opnemen met de support desk van EasySecure International. Wij helpen u graag! 
            Ondanks dat de volledige softwarematige inrichting uitgevoerd zal worden door EasySecure International willen wij u via dit artikel een goed beeld geven van de inrichting binnen IdentySoft. 
            Locatiebeheer is opgebouwd als een installatie wizard die stap voor stap doorlopen kan worden. Eerst maken we een locatie aan, die koppelen we aan één of meerdere scanners, de scanners worden gekoppeld aan een deur en uiteindelijk worden de deuren geclusterd in één of meerdere zones. 


            Locaties
            Voor elke IdentySoft Cloud omgeving draait er een IdentySoft SCD. De IdentySoft SCD is een service die de communicatie tussen uw lokale netwerk (LAN) en de cloud verzorgd. De service haalt nieuwe gebruikers op en stuurt ze naar de scanners en haalt de log gegevens uit de scanners naar de cloud. 

            Voor elke locatie moet er een SCD draaien. In de instellingen van uw IdentySoft SCD refereert u naar uw bedrijfsnaam en locatie ID. In onderstaand voorbeeld ziet u dat 2 locaties aangemaakt zijn. Een locatie EasySecure Kantoor en een andere locatie waar onze demo ruimte zich bevind. Dit is beide in één IdentySoft omgeving gekoppeld.

             


            Scanners
            De eerste stap is genomen:  de SCD software draait en er zijn één of meerdere locaties aangemaakt. Onder het sub-menu scanners worden de verschillende scanners voor tijdregistratie, aanwezigheidsregistratie en toegangscontrole toegevoegd. Elke scanner heeft een eigen IP adres en worden gekoppeld aan de juiste locatie. Tevens geven wij aan of het een tijdregistratie of toegangscontrole scanner is en wat voor type hardware het is. 

            Ook hier hoeft u zelf niet naar om te kijken. De scanners worden volledig voorgeconfigureerd uitgeleverd of geprogrammeerd door de consultant van EasySecure international. Voor de aansluiting en montage van de producten werken wij met een netwerk van installateurs. Onze installateurs zijn getraind voor de montage van de producten en verzorgen de totaalinstallatie wat betreft sloten, bekabeling en netwerk. 



            Deuren: 
            Zodra alle scanners zijn geconfigureerd en toegevoegd is het tijd om de scanner aan een deur te koppelen. Vaak is dit één op één:  zo hangt de scanner 'voordeur' aan de deur 'voordeur' en de scanner 'personeelsruimte' aan de deur 'personeelsruimte'. 

            Dit kan afwijken zodra een deur een in- én uitgaande scanner heeft. Bijvoorbeeld de scanners 'voordeur ingaand' en 'voordeur uitgaand' hangen beide aan de deur 'voordeur'.  Dit ziet er als volgt uit: 




            Zones: 
            In de laatste stap worden eerder aangemaakte deuren gekoppeld aan een zone. In een zone is het mogelijk om meerdere deuren te clusteren zodat er later eenvoudig toegangsrechten aan gekoppeld kunnen worden. 
            Denk bijvoorbeeld aan een zone personeel waar de kantine, personeelsingang en voordeur aan hangt. Of denk aan een zone ICT waar de serverruimte aan gekoppeld is. 

            In het onderstaande voorbeeld zijn er 2 zones aangemaakt:  kantoor met 2 scanners daaraan gekoppeld en een aparte zone voor onze demo ruimte. 



            Later onder het menu toegang worden de toegangsrechten verder gekoppeld. Hier kunt u aangeven welke groep, tussen welke tijden in welke zone(s) naar binnen mogen. 
            Meer informatie hierover kunt u terugvinden in het gerelateerde artikel over de toegangsrechten binnen IdentySoft. 

            Heeft u nog vragen over de opbouw van locaties, scanners, deuren en zones binnen IdentySoft? Wilt u graag een aanpassing doorvoeren in uw huidige IdentySoft omgeving? 
            U kunt altijd contact opnemen met de support afdeling van EasySecure International!

            Gerelateerde Artikelen: 

            • Hoe werken de toegangsrechten? - Onder het 'gebruikersgroep' menu worden alleen de groepen aangemaakt. Onder het menu 'Toegangsrechten' worden hier rechten aan gekoppeld en kunt u aangeven waar en wanneer deze groep naar binnen mag.
            Helpful?  
            Help us to make this article better
            1 0